Форма входа |
---|
Поиск по сайту |
---|
Категории | ||||
---|---|---|---|---|
|
Помощь сайту |
---|
Amazon |
---|
Mini chat |
---|
Статистика |
---|
Главная » Статьи |
Всего материалов в каталоге: 106 Показано материалов: 11-20 |
Страницы: « 1 2 3 4 ... 10 11 » |
Сразу
оговорюсь, что не каждая фотография подходит для данного урока. На
некоторых применение этого эффекта будет смотреться мягко говоря не
очень красиво. 1. Открываем в ФШ нашу фотографию для обработки. Я взяла свой снимок. |
Проект
предполагает виртуальное воссоздание образа Ледяного дома времен Анны
Иоанновны с помощью современных высоких технологий. Из светопроницаемой
сетки будут созданы контуры дома, а 4 мощных проектора создадут
проекцию с эффектом стереорисунка на эту конструкцию. Это будет
объемный голографический мираж классического Ледяного дома. Объект
есть, но его как бы и нет – проект предусматривает возможность
прокатиться на коньках под свободно висящей сеткой, то есть буквально
«пройти сквозь стену» старинного дворца. Автор проекта Антон Кочуркин |
Штутгарт - небольшой город, административный центр земли Баден-Вюртенберг, родина Порше и Мерседесов. Город занимает шестое место в стране по численности населения (около 590 тыс. человек). В своё время город разросся вокруг конного завода, основанного герцогом фон Швабен в 950 году. Изначально поселению было присвоено название Штутенгартен, что переводится как “Кобылий сад”. В данный момент о истории конного сада напоминает лишь герб города, на котором изображен черный конь, готовый в прыжку, на золотом фоне. Музей Порше - одна из ярких достопримечательностей города. С 2005 года шло строительство нового здания музея. Он будет иметь площадь 23000 кв.м., что позволит вместить 300 самых значимых моделей за всю историю компании. Стоимость проекта оценили в 78 млн. дол. Борьба между архитектурными мастерским из Европы была очень серьезная: изначально было прислано 170 проектов, из которых отобрали 10 самых подходящих. Победила австрийская архитектурная мастерская Delugan Meissl |
Одним из ведущих направлений в дизайне керамической плитки является имитация фактур различных по составу и происхождению материалов. Не только санузлы и прихожие, но и гостиные, спальни и столовые облачаются в металл, камень, мрамор, дереву, кожу, ткань, воспроизведённые всё в той же фарфоровой керамике. |
Этот дом-кабинет — от выбора месторасположения и до мелких элементов внутреннего убранства — подчинён основной идее заказчика: чтобы здание выглядело таким, словно изначально находилось в гуще деревьев купленного недавно приусадебного участка, и чтобы в нём не было никаких лишних элементов — лишь только то, что по-настоящему необходимо. |
High dynamic range (HDR) images enable photographers to record a
greater range of tonal detail than a given camera could capture in a
single photo. This opens up a whole new set of lighting
possibilities which one might have previously avoided—for purely
technical reasons. The new "merge to HDR" feature of Photoshop CS2
allows the photographer to combine a series of bracketed exposures
into a single image which encompasses the tonal detail of the entire
series. There is no free lunch however; trying to broaden the tonal
range will inevitably come at the expense of decreased contrast in
some tones. Learning to use the merge to HDR feature in Photoshop
CS2 can help you make the most of your dynamic range under tricky
lighting—while still balancing this trade-off with contrast. |
digital camera uses a sensor array of millions of tiny pixels in order
to produce the final image. When you press your camera's
shutter button and the exposure begins, each of these pixels has a
"photosite" which is uncovered to collect and store photons in a
cavity.
Once the exposure finishes, the camera closes each of these photosites,
and then tries to assess how many photons fell into each. The
relative quantity of photons in each cavity are then sorted into
various intensity levels, whose precision is determined by
bit depth (0 - 255 for an 8-bit image).
|
ENGLISH HYBRID STYLE FIELD CAMERA. 1875. R & J Beck were established as a telescope and microscope makers from 1843, well before photography became available to the majority of people. By the 1880s they were exporting lenses in large quantities to America. This camera is numbered 586; and earlier one, number 420, held by The Museum of the History of Science in Oxford, was used by the father of Lawrence of Arabia, and probably by Lawrence himself when at school. Using 420 as a known date referent, I have dated mine to 1875. It has several early and sophisticated features which never caught on with later makers, probably because of their extreme high quality and consequent expense. The R & J Beck signature is engraved into the wood, which was Becks' way of labelling, as opposed to the brass or ivory nameplates used by most makers. The unique hybrid design slightly departs from McKellens's patent, as stamped in the front woodwork, by having rear focusing on rack and pinion, while the front standard is fixed but can be extended manually forward for double extension. It came to me with a completely fractured front fork, which was restorable, and with scrap square cornered burgundy bellows which were unrestorable and were replaced by black chamfered corner bellows of a slightly later period. |
OLDING CAMERA. 1910. A high-quality, drop-baseboard camera by a
top-class maker, made in leather-covered aluminium at a time when wood
and brass cameras were still co-existing happily with the relatively
newly introduced metal folding ones. Compact folding by means of
trellis struts at either side, with rising and cross front movements.
Lever operated, scale-focusing mechanism, on baseboard, 2 yards to
infinity. Direct vision viewfinder. Ross Homocentric 5in/f6.3 lens. |
E. Lorillon Stereo Plate Camera This is a nicely crafted mahogany and brass stereo camera designed to take two square 75mm photographs on a glass plate. The manufacturer was E. Lorillon of Paris, France. I like the way the camera folds into a compact unit. I find it odd that when folded, the lenses are not completely covered and protected. The brass fittings have interesting detailing. I don't know the date of manufacture and would like to hear from
anyone who
does. My guess is ca 1910. The shutter has three settings - time,
bulb and instantaneous. The aperture is adjustable from f7.5 to f32.
The lenses are marked: Anastig Gallos 8x9 Foyer 107mm F. Jarret
(Paris). |